Forum gildii Bloodwar, serwer Cath
Używa się głównie angielskich skrótów, po to żeby łatwiej znaleźć coś w innych językach.
Nie znalazłem takiej listy po polsku.
https://forum.runesofmagic.com/showthread.php?t=279001
Offline
Przeklejam krótki i ładny post z forum oficjalnego spod tego adresu
Podziękowania dla autora.
https://board.runesofmagic.com/showthread.php?t=23572
0. Spis treści
1. Skróty i określenia
1a) Instancje
1b) Specyficzne przedmioty
1c) Eventy
1d) Ekwipunek i ulepszanie
1e) Statystyki
1f) Klasy
1g) Podział przedmiotów
1h) Krainy
1i) Waluta
2. Zachowania i gesty
1. Skróty i określenia
1a) Instancje
- FA, Wiedźma, Opactwo - Opuszczone Opactwo
- BG, Hrabia - Krwawa Galeria
- NoM, Lustra - Nekropolia Luster
- IDK, Krasnale - Ruiny Królestwa Lodowych Krasnoludów. Ta instancja ma tryby dla graczy na 35 i 50 poziom, numer oznacza jaki jest to poziom, tak więc IDK50 oznacza tą instancję na 50 poziom.
- PS, Pasper - Kaplica Paspera
- CL, Cyklopy, Cyce - Nora Cyklopów
- KS, Kalin - Kaplica Kalina
- TT - Jaskinia Skarbów
- VN, koszmar - Koszmar Varanas
- HoTO - Serce Oceanu
- Ori - Źródło
- HoS - Aula Ocalonych
- Wodny smok - Jaskinia Wodnego Smoka
- Ognisty smok, Gestero - Nora Demonicznego Smoka
- ZS - Forteca Zurhidonu
- HoDL, DL, DS - Aula Władcy Demonów
- DoD - Lochy Dalanis
- WA, Warnoken, Arena - Arena Warnoken
- RT, Raksha (czasem przez niektórych pisane z błędami) - Świątynia Rakshy. Dodatkowe określenia dotyczące tej instancji dotyczą poziomu trudności w tej instancji, np. RT dia oznacza diamentowy poziom trudności.
- KT, Kawak - Grobowiec Kawaka
1b) Specyficzne przedmioty
- SoF - Miecz Strachu
1c) Eventy
- Eventy - Misje publiczne odbywające się co określoną ilość czasu w których można zdobyć nagrody w postaci, zwykle w postaci Pradawnych Pamiątek. Numer przy evencie oznacza kanał na którym się event znajduje, tak więc S2 będzie się odbywało na kanale 2.
- T, F, K, B, M, S, Y - to są skróty odnośnie konkretnych eventów. W celu ich zrozumienia zapraszam do przeczytania tego poradnika.
1d) Ekwipunek i ulepszanie
- Plus, Plusowanie - określa poziom rafinacji przedmiotu, widać go w nazwie, np. Miecz Przykładowy +3. Maksymalny poziom to +12. Dodawanie plusów to plusowanie.
- Dura, HD, LD, Młotkowanie - Dura określa wytrzymałość przedmiotu, jeśli spadnie poniżej 40 przedmiot traci statystyki, jeśli przekroczy swoją maksymalną wartość lub ma powyżej 100 to dodaje +20% do wszystkich atrybutów i statystyk w przedmiocie. Przedmioty mające powyżej 100 (w praktyce od 102 wzwyż) maksymalną określa się jako HD (High Durability), zaś resztę jako LD. By "wymusić" przebicie się z wytrzymałością ponad maksimum i osiągnąć bonusy z HD używa się Złotych Młotów do Napraw - dają 200% maksymalnej dury, czyli się je młotkuje.
- Tier, Tierowanie - czyli Stopień w przedmiocie, podnosi atrybuty w przedmiocie. Podnoszenie tieru to tierowanie
- PFS, purify - Oczyszczony Kamień Fuzji
1e) Statystyki
- patt/matt - atak fizyczny/magiczny
- pdam,pdmg / mdam,mdmg - obrażenia fizyczne/magiczne
- pdef/mdef - obrona fizyczna/magiczna
- str - siła
- dex - zręczność
- sta, stamina - wytrzymałość
- int - inteligencja
- wis - mądrość
- kryt, crit - obrażenia krytyczne/szansa na obrażenia krytyczne
- hbp - punkty wzrostu mocy uleczania
- HP - punkty życia
- MP - mana
- rage - szał
1f) Klasy
- W - Wojownik
- S - Zwiadowca
- M - Mag
- R - Łotr
- K - Rycerz
- P - Kapłan
- D - Druid
- Wd, N - Strażnik
1g) Podział Przedmiotów
- Master loot - przedmioty rozdaje jedna, wyznaczona osoba
- Groop loot/kostka - przedmioty rozdawane są przez losowanie
- Need, Greed, Pass - Przy rozdawaniu przy użyciu kostki są to poziomy
"priorytetowości". Oznaczają kolejno Potrzeba, Chciwość, Rezygnacja, i w tej kolejności przedmioty są rozdawane (need > greed > pass).
- Ninja - osoba która bierze przedmioty (needuje), choć nie powinna, to nie są przedmioty dla niej, nie będzie używać i needuje na sprzedaż.
1h) Krainy
Logar - Wyjące Góry (czasem strefę się określa od nazwy "stolicy" tak dla wygody, tak samo Varanas, Dalanis)
Varanas - Srebrne Źródło
WC, Łkania - Wybrzeże Łkań
SL, Dzikie - Dzikie Ziemie
AV, Wulkan - Wulkan Aotulia
THH, Dalanis - Wzgórza Grzmiącego Kopyta
SJF - Południowa Knieja Janost
NJF - Północna Knieja Janost
1i) Waluty
gold - złoto
dias, d, dia- diamenty
k - tysiące (1k = 1,000)
kk - miliony (1kk = 1,000,000)
memorki, mentosy, memo - Pradawne Pamiątki
żetony, phiriusy - Żetony Phiriusa
2. Zachowania i gesty
- Skakanie - to sygnał gotowości. Gdy wszyscy już są gotowi do bicia bossa to skakanie w miejscu daje znak że się jest gotowym. Skakanie ma również funkcję "lagobójczą", gdyż podczas skoku zmusza serwer do pokazania naszej prawdziwej lokalizacji gdy mamy lagi.
- Siedzenie - przeciwieństwo skakania, nie jesteśmy gotowi, odeszliśmy na chwilę od komputera. Siedzenie także przyspiesza regenerację many i hp.
Jeśli czegoś brakuje w tym poradniku - piszcie to postaram się dopisać.
Offline